Jurnal de Prut

Spread the love

Pentru mine, pescuitul pe Prut, reprezinta provocarea suprema. Prutul este un rau imens, cu latimi si debit variabil. Ca mai toate apele publice de la noi, el se confrunta cu marea problema a braconajului de toate felurile. Pe langa asta, exista portiuni concesionate de localnici, unde sunt instalate plase permanente. Tinand cont de toate astea, orice crap peste 5 kg este considerat o adevarata captura.

Tocmai am finalizat o partida de pescuit cu durata de 48 de ore pe raul Prut, o partida grea, plina de adrenalina si emotie!

Impreuna cu prietenul meu Vali am pregatit toate cele necesare pentru a pescui la distanta langa malul moldovenilor, in sforul cu gropi adanci de 4 metri. Stiam de la un localnic despre zona unde urma sa pescuim dar nu stiam cu exactitate locul. Mi s-a spus ca trebuie sa localizam un izvor care curge printre bolovanii de pe malul opus. Destul de vag, asa ca am luat-o regulamentar la pas pe malul Prutului, pana am dat de o zona luxurianta aflata pe malul de vis a vis cu stuf verde crescut printre bolovani. Mi-am dat seama imediat ca acolo se afla si izvorul de care a amintit localnicul. Pana am organizat tabara vantul a incetat sa mai sufle si se auzea foarte bine susurul izvorului.

Se anunta a fi o partida de pescuit dificila din cauza plaselor pescarilor vizibile la suprafata. Zona noastra fierbinte era incadrata de setci de suprafata asa ca a trebuit sa ne restrangem considerabil aria de pescuit.

Dupa o ora in care am strans pet-urile adunate pe marginea apei, am scos mamaligile din sacii de pastrare, le-am curatat de coaja si le-am framantat cu lapte de porumb pentru a le hidrata putin. Cand mamaliga a devenit o pasta usor de modelat am inceput sa o amestecam cu mixul de seminte preparate Wild Carp Concept, un mix format din porumb pentru popcorn, mei galben, grau, sorg rosu si hrisca.

Am trecut la formarea bulgarilor pe care i-am lansat cu catapulta de nadire la 2 metri de malul fratilor de peste Prut. Curentul e unul relativ moderat in zona respectiva asa ca nu am fost nevoiti sa nadim in amonte de zona noastra de pescuit. Am nadit la inceputul partidei aproximativ jumatate din cele 30 de kg ca mai apoi sa facem liniste.

Monturile folosite au fost cele clasice cu plumb pierdut tip gripa de 120 de grame. La carlig am pescuit cu o bila de 20 mm imbracata din belsug in pasta solubila WLC Capsuna.

Mergeau fara probleme si plumbii de 100 de grame dar pentru ca firul gros de 0.40 mm pe care il foloseam nu ma ajuta mai deloc sa ating distanta de 120 de metri pana pe patul de nada, am considerat ca cele 20 de grame in plus sunt suficiente pentru a incarca lansetele corespunzator si a plasa monturile pe zona nadita de langa malul opus.

A urmat o asteptare lunga de 20 de ore, timp in care ne-am odihnit la umbra padurii in asteptarea pestilor. Priveam bastinasii cum veneau cu barcile pentru a controla plasele facand o galagie destul de suparatoare. Ne-am conformat situatiei si am sperat ca vom avea macar o prezentare in cele 48 de ore care vor urma.

Dupa o alta perioada de asteptare, ne-am amintit ca in aval de locul nostru de campare se aflau 3 prieteni care pregateau un gulas cu carne de mistret asa ca ne-am decis sa le facem o vizita scurta. Am urcat in masina, am luat un ceaun gol cu noi ca sa nu ne intoarcem cu mana goala de acolo, si dusi am fost !

Am zabovit pret de o jumatate de ora la ei, am umplut ceaunul cu gulas si ne-am intors la baza cu stomacul chioraind de foame.

Cum am ajuns in tabara noastra, nici bine nu cobor un picior din masina cand, dintr-o data, aud un run nebun, era lanseta din stanga pe care o plasasem fix langa o setca scufundata a unui „frate” moldovean.

Aproape ca am scapat ceaunul din mana dar am reusit sa ajung la lanseta. Cand sa intep pestele…pauza! S-a oprit din run! Am asteptat cateva clipe si a luat-o iar din loc…Bang! Intep, simt o tensiune mare in lanseta…”buturuga” pleca usor, usor in amonte. Bucuros ca a trecut de setca scufundata ii dau fir si se duce, si se duce. Cred ca el avea treaba la fratii din Ucraina. Dupa ce a tras ca un tractor peste 70 de metri, reuseste sa scape din carlig.

Nervos foc, recuperez linia si cand colo, ce sa vezi? Carligul meu nr 8 de la Cralusso era aproape drept! Finete am vrut? Finete am avut! :-))

Evident ca tremuram de nervi si adrenalina…

M-am retras la umbra si m-am pus sa trag un pui de somn pentru ca era o caldura infernala.

Primul crap si cel mai mare a sosit tocmai din Republica Moldova in jurul orei 13 si a cantarit fix 10 kg.

Dupa adrenalina oferita de drilul plin de emotie din cauza pragurilor si a cioatelor din apa a urmat iarasi o asteptare de 18 ore timp in care ne-am rasfatat simturile si papilele gustative cu o portie copioasa de gulas din carne de mistret. La prima ora a diminetii a tras agresiv al doilea crap cu greutatea de 7 kg, un dolofan extrem de puternic care ne-a dat o adevarata bataie de cap fiind nevoie sa intram in apa pana aproape de granita!

La scurt timp a urmat un dulap de 9 kg superb insotit la interval de o ora de inca o torpila de 6 kg.

Una peste alta, a fost o partida plina de actiune pentru raul Prut in care am prins 4 crapi salbatici, puternici si sanatosi care ne-au pus la serioasa incercare abilitatile fizice si psihice.